Δευτέρα, 21 Ιουλίου 2008

Η ΕΕΤΤ τρίζει τα δόντια στους παρόχους Internet (σιγά τ' αυγά...)

Σήμερα ανακοινώθηκε από την ΕΕΤΤ η "Έκδοση Κώδικα Δεοντολογίας για την παροχή υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών". Σε αυτή προβλέπονται νέοι κανονισμοί και "συστάσεις" για τις συμβατικές υποχρεώσεις των παρόχων, μετά από το χείμαρρο των καταγγελιών των τελευταίων χρόνων από αγανακτισμένους χρήστες.

Μερικά χαρακτηριστικά αποσπάσματα:

"...Επισημαίνεται ότι η αναγκαιότητα έκδοσης του Κώδικα Δεοντολογίας προέκυψε λόγω της πληθώρας καταγγελιών καταναλωτών για προβλήματα που παρουσιάζονται στις προσυμβατικές και συμβατικές τους σχέσεις με τους παρόχους..."

Δηλαδή παραδέχονται (επιτέλους) ότι ΟΛΟΙ οι πάροχοι ανεξαιρέτως έχουν γράψει μέχρι τώρα κανονικά τους πελάτες τους, άρα πρέπει να πέσει (επιτέλους) καρπαζιά από την ΕΕΤΤ.

"...Για τις υπηρεσίες πρόσβασης στο διαδίκτυο, ο πάροχος υπηρεσιών εξασφαλίζει ότι ο καταναλωτής ενημερώνεται α) για το γεγονός ότι πρέπει πρώτα να γίνει η ενεργοποίηση της υπηρεσίας, προκειμένου να διαπιστωθεί αν μπορεί να επιτευχθεί για τη συγκεκριμένη σύνδεση του καταναλωτή, η ονομαστική ταχύτητα πρόσβασης την οποία αιτήθηκε και β) για το γεγονός ότι η ονομαστική ταχύτητα πρόσβασης για την οποία συνάπτεται η σύμβαση, δεν είναι δυνατόν να εξασφαλίζεται αδιάκοπα καθ’ όλη τη διάρκεια της παροχής υπηρεσίας. Ο πάροχος ενημερώνει τον καταναλωτή ότι η πραγματική ταχύτητα πρόσβασης εξαρτάται από διάφορες τεχνικές παραμέτρους όπως για παράδειγμα την απόσταση από το πλησιέστερο Αστικό Κέντρο του ΟΤΕ, τη χωρητικότητα του δικτύου, τον αριθμό των χρηστών που χρησιμοποιούν ταυτόχρονα το δίκτυο κλπ..."

Αν τα παραπάνω ενσωματωθούν στο εξής στις συμβάσεις συνδέσεων ADSL, αυτό θα σημαίνει ότι οι πάροχοι ίσως υποχρεωθούν σε "δοκιμαστική" αρχική σύνδεση του χρήστη, ώστε να διαπιστωθεί ποια είναι η μέγιστη ταχύτητα που μπορεί να επιτευχθεί. Επίσης, ο πάροχος θα υποχρεώνεται να παραδεχτεί (επιτέλους) ότι δεν φταίει κάποιος άλλος πάροχος ή οι εξωγήινοι για τις συνεχείς διακοπές των συνδέσεων, λες και ξαφνικά όλες οι ADSL έγιναν χειρότερες από τις παλιές dial-up.

"...
- Ο πάροχος ενημερώνει τον καταναλωτή για την ύπαρξη των δεικτών ποιότητας και τον καθοδηγεί προκείμενου να πληροφορηθεί τις τιμές τους.
- Ο πάροχος ενημερώνει τον καταναλωτή μέσω του διαδικτυακού τόπου του ή μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος, σχετικά με προγραμματισμένες συντηρήσεις/αναβαθμίσεις που μπορεί να επηρεάσουν την παροχή υπηρεσίας, τουλάχιστον 24 ώρες πριν.
- Ο τηλεφωνικός αριθμός για βλάβες με ατελή χρέωση πρέπει να εμφανίζεται ευδιάκριτα στο διαδικτυακό τόπο του παρόχου και στο λογαριασμό που αποστέλλει στον καταναλωτή..."


Με άλλα λόγια, αν σας λένε ότι η αξιοπιστία του mail server της εταιρίας έχει αξιοπιστία 99,9999% ή άλλες τέτοιες παπαριές, ή αν ξαφνικά κοπεί η σύνδεση για καμιά ώρα χωρίς να σας έχουν προηγουμένως ενημερώσει, βαράτε τους αλύπητα. Αν μάλιστα έχουν φροντίσει να "κρύψουν" επιμελώς τον τηλεφωνικό αριθμό της τεχνικής υποστήριξης που είναι χωρίς χρέωση και δείχνουν με μεγάλα γράμματα αυτόν με τη χρέωση, βαράτε τους με χέρια και πόδια.

"...Όταν υπάρχουν αυξήσεις σε πακέτα υπηρεσιών του παρόχου, ο πάροχος προσθέτει σύντομη επισήμανση στο λογαριασμό που αποστέλλει στους καταναλωτές του, προτρέποντάς τους να ενημερωθούν αναλυτικά..."

Βέβαια δεν λέει ότι οι πάροχοι δεν ενημερώνουν καν τους παλιούς τους πελάτες ότι συχνά πληρώνουν παραπάνω από τους καινούργιους, όταν οι τιμές των παγίων των υπηρεσιών μειώνονται αλλά αυτοί παραμένουν στα παλιά "πακέτα" συνδέσεων, χωρίς κανένας να τους ενημερώσει. Δηλαδή κάθε 8-12 μήνες, συμφέρει περισσότερο να διακόψει κανείς τη σύνδεση που έχει και να κάνει μια νέα, ακόμα και στον ίδιο πάροχο, αφού κανείς δεν πρόκειται να του πει ότι πληρώνει παραπάνω από κάποιον καινούργιο πελάτη, στην ίδια εταιρία, στην ίδια ή σε μεγαλύτερη ταχύτητα σύνδεσης.

Η ΕΕΤΤ λέει στην ανακοίνωση ότι ο παραπάνω Κώδικας Δεοντολογίας έχει μορφή Κανονισμού, δηλαδή η μη τήρησή του επιφέρει ποινές και πρόστιμα. Αν είμαστε τυχεροί, μετά από 2-3 χρόνια και άλλα τόσα πρόστιμα, ίσως τα παραπάνω τα δούμε στις συμβάσεις σύνδεσης ADSL (με γραμματοσειρά που διαβάζεται εννοείται).

*** Δελτίο Τύπου για τον νέο Κώδικα Δεοντολογίας (ΕΕΤΤ)
*** Πλήρες κείμενο Κώδικα Δεοντολογίας - pdf (ΕΕΤΤ)
.

Δεν υπάρχουν σχόλια: