Πέμπτη, 7 Αυγούστου 2008

FAQ: Τι σημαίνει Πληροφορική στην Ελλάδα του 2008

Με αφορμή διάφορα δρώμενα που εξελίσσονται (κυρίως υπογείως) τον τελευταίο καιρό στον συγκεκριμένο κλάδο σχετικά με τα πτυχία και τα επαγγελματικά δικαιώματα, παραθέτω μια συρραφή σχολίων μου και απαντήσεων σε ερωτήματα άλλων, σε δύο πρόσφατα posts στο blog G700.

Αντί να τα αραδιάσω όλα σε ένα κατεβατό μονολόγου, επέλεξα να παρουσιάσω όλα τα σχετικά ζητήματα όπως ακριβώς ανέβηκαν ως comments στο συγκεκριμένο blog, καθώς και από κάποια άλλα σχετικά emails. Τα δύο κύρια posts όπου υπάρχουν τα πλήρη σχόλια και οι απόψεις των άλλων "αντιδίκων" βρίσκονται εδώ:

*** "Η αμήχανη αναγνώριση των κολεγίων" (17-18/7/2008)

*** "MAS Telematics Science: Μια αναγνώριση που εκκρεμεί ακόμα" (6-7/7/2008)

>>>>>>>>>>>

(...)

Το πρόβλημα που αναφέρετε είναι σαφώς σημαντικό για τους πτυχιούχους που εμπλέκονται σε αυτό, αλλά μήπως θα ήταν καλύτερα να κοιτάξετε πρώτα τι γίνεται με την αναγνώριση στην ουσία των βασικών πτυχίων του ΤΕΙ;

Γνωρίζετε ότι για τα περισσότερα πτυχία ΤΕΙ δεν υπάρχουν κατοχυρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα; Γνωρίζετε ότι το επάγγελμα του πτυχιούχου Πληροφορικής (ΑΕΙ ή ΤΕΙ) δεν υφίσταται για την ελληνική πολιτεία; Αυτό σημαίνει ότι οποιοσδήποτε μπορεί χωρίς αντίστοιχο πτυχίο να κάνει την ίδια δουλειά χωρίς να τον ελέγχει κανείς.

Η αναγνώριση ενός πτυχίου από το ΔΟΑΤΑΠ δεν λέει απολύτως τίποτα για κάποιον που δεν πρόκειται να δουλέψει στο Δημόσιο σε αυτή την περίπτωση. Αν δεν υπάρχει σαφής γενικότερη οριοθέτηση του αντίστοιχου επαγγέλματος μέσω επιμελητηρίου (π.χ. Μηχανικοί Η/Υ στο ΤΕΕ) ή συνδικαλιστικού φορέα (π.χ. ΟΛΜΕ για καθηγητές), οποιοσδήποτε κάτι ότι θέλει εκτός Δημοσίου, δηλαδή 9 στους 10 πτυχιούχους είναι εντελώς ξεκρέμαστοι.

Υπάρχουν τόσα πολλά σοβαρότερα προβλήματα στους πτυχιούχους ΑΕΙ/ΤΕΙ που η τυπική "αναγνώριση" από το κράτος ενός πτυχίου που έτσι κι αλλιώς δεν κατοχυρώνεται επαγγελματικά είναι το λιγότερο αυτή τη στιγμή.

>>> "Αυτό με τα επαγγελματικά δικαιώματα των πληροφορικάριων πραγματικά δεν το καταλαβαίνω. Εγώ ξέρω ότι στο Δημόσιο υπάρχει η κατηγορία ΔΕ, ΤΕ και ΠΕ του κλάδου Πληροφορικής όπου μπαίνουν απόφοιτοι μόνο όσοι έχουν τον αντίστοιχο τίτλο σπουδών: ΤΕΕ ή ΙΕΚ για ΔΕ, ΤΕΙ για τους ΤΕ και ΑΕΙ για τους ΠΕ."

>>> "Νομίζω ότι το αίτημα είναι αστείο. Κι εν πάση περιπτώσει το να φτιάξεις επιμελητήριο για τους κομπιουτεράδες δεν προηγείται από το αυτονόητο αίτημα να αναγνωριστεί ένα πτυχίο ΑΕΙ της ΕΕ."

>>> "Επίσης το επιμελητήριο των Η/Υ τι θα κάνει ακριβώς; Τι θα πει επαγγελματικό δικαίωμα υπό τη σκέπη ενός επιμελητητρίου; Ότι για παράδειγμα θα ορίζει κατώτατες αμοιβές ανάλογα με την αντικειμενική αξία του κομπιούτερ που επισκευάζει ο κομπιουτεράς ή ότι θα έχει δικό του κρατικό ασφαλιστικό ταμείο;"

Οι κατηγορίες ΔΕ/ΤΕ/ΠΕ ισχύουν μόνο για θέσεις Δημοσίου, δηλαδή δεν υφίστανται εκτός ΑΣΕΠ (ιδιωτικές επιχειρήσεις). Το να αντιστοιχεί κάποιο πτυχίο σε αυτά δεν σημαίνει τίποτα παραπάνω από το να δείχνει που έχει δικαίωμα κάποιος να κάνει αίτηση πρόσληψης στο Δημόσιο. Τουλάχιστον 9 στους 10 πτυχιούχους (ΤΕ/ΠΕ) ΔΕΝ δουλεύουν στο Δημόσιο, άρα το παραπάνω δεν τους αφορά έτσι κι αλλιώς.

Στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, μέχρι πριν μερικά χρόνια το ΥΠΕΠΘ με τη δικαιολογία ότι "δεν καλύπτονται οι θέσεις" διόριζε κάθε απίθανο ως καθηγητή Πληροφορικής. Ένα μεγάλο ποσοστό αυτών των καθηγητών σήμερα αδυνατούν να διδάξουν έστω τα απολύτως απαραίτητα, πόσο μάλλον να εργαστούν ως υπεύθυνοι σχολικών εργαστηρίων. Στην πλειοψηφία τους οι πτυχιούχοι Πληροφορικής στις ΔΕΚΟ εργάζονται ως διοικητικό προσωπικό, όχι ως στελέχη μηχανογράφησης. Αποτέλεσμα; Πολλοί δεν παίρνουν ούτε τα βασικά επιδόματα. Δεν αναφέρω τίποτα για τον ιδιωτικό τομέα γιατί εκεί δεν υπάρχει καν συλλογική σύμβαση εργασίας που να τους καλύπτει.

Το αίτημα που λες ότι είναι "αστείο" είναι αίτημα τουλάχιστον 30.000 αποφοίτων από διάφορα τμήματα ΑΕΙ και άλλους τόσους από ΤΕΙ. Το αίτημα ενός ενιαίου μητρώου είναι παράλογο; Δηλαδή το ότι υπάρχει για τους γιατρούς, τους δικηγόρους, τους μηχανικούς, για δασκάλους, κτλ, είναι καλό αλλά για τους "κομπιουτεράδες" πάει πολύ; Το να ξέρει κάποιος ότι αυτός που αναλαμβάνει ένα project αρκετών χιλιάδων ευρώ όντως είναι ικανός να το κάνει και δεν είναι αστρολόγος-programmer-artist είναι αστείο; Αυτή είναι η δουλειά ενός επιμελητηρίου, να είναι ο επίσημος επαγγελματικός φορέας του κλάδου, θα θέτει πρότυπα ποιότητας και να επισημαίνει αυτούς που τα παραβιάζουν. Η θέσπιση ελάχιστων αμοιβών και ποσοστών είναι "ειδικότητα" του ΤΕΕ, για το οποίο θα πρέπει να απολογούνται οι μηχανικοί όχι εγώ. Για την αμοιβή "...ανάλογα με την αντικειμενική αξία του κομπιούτερ που επισκευάζει ο κομπιουτεράς...", πάλι δεν μπορώ να το σχολιάσω, γιατί εγώ αναφέρομαι σε πτυχιούχους ΑΕΙ/ΤΕΙ, δηλαδή επιστήμονες, όχι για απόφοιτους ΙΕΚ ή ΤΕΕ. Για αυτόνομο ασφαλιστικό ταμείο δεν μπορώ να πω ότι είναι το ίδιο αυτονόητο, δεδομένου ότι η ενοποίηση γίνεται υποτίθεται για να ενισχυθούν τα επιμέρους ταμεία και να εξασφαλιστεί καλύτερα το συνταξιοδοτικό σύστημα.

Όσο για το "καπέλωμα" των κλάδων από άλλους, δεν υπάρχει ΚΑΝΕΝΑΣ άλλος επαγγελματικός κλάδος πιο καπελωμένος από τους πτυχιούχους Πληροφορικής. Απλά σκέψου γιατί το ΙΚΑ δεν έχει ακόμα μηχανογράφηση, γιατί το TAXISnet σκάει με το παραμικρό, γιατί το website του Δ¨ημο Αθηναίων κόστισε 1 εκατ. ευρώ, γιατί η συμφωνία με τη Microsoft συμπεριλαμβάνει και σχολικά εργαστήρια (θα μπορούσαν να δουλεύουν με open-source), και πολλά πολλά ΠΟΛΛΑ ακόμα που ο πολύς κόσμος θεωρεί "αστεία". Το τι σημαίνει "σκληρή συντεχνία" όπως λες στον κλάδο της Πληροφορικής δεν το γνωρίζεις, διαφορετικά θα ήξερες ότι σε έργα Πληροφορικής έχουν (προς το παρόν) δικαίωμα υπογραφής ΜΟΝΟ μηχανικοί (δηλαδή ΤΕΕ) και κανένας άλλος.

>>> "...Διότι δάσκαλος και καθηγητής = πρωτίστως παιδαγωγός και είμαι σίγουρος ότι ακόμα κι οι κομπιουτεράδες που μπαίνουν στα σχολεία ουδεμία σχέση έχουν με την παιδαγωγική..."

>>> "...Εννοείται ότι στην ιδιωτική αγορά δεν απαιτείται κανένα πτυχίο για να δείξει κάποιος τι ξέρει. Αυτοί που έφτιαξαν το facebook ήταν σχολιόπαιδα, οι hackers οι περισσότεροι ουδέποτε σπούδασαν πληροφορική..."

>>> "...Κι ένα τελευταίο οι περισσότεροι πληροφορικάριοι που κάνουν αίτηση στο ΑΣΕΠ και διορίζονται στο δημόσιο δεν πάνε να διοριστούν όταν έρχεται η ώρα και οι υπηρεσίες έχουν πρόβλημα..."

Ότι προβλέπεται ως παιδαγωγική εκπαίδευση για μαθηματικούς, φυσικούς, χημικούς κτλ υπάρχει εδώ και χρόνια σε ΟΛΑ τα προγράμματα σπουδών των τμημάτων Πληροφορικής. Το να εξακολουθείς να αναφέρεσαι σε επιστήμονες ως "κομπιουτεράδες" δείχνει το ίδιο απαξιωτικό με το να λες κάποιον λογιστή "λογιστάκο", κάποιον χημικό "χλωρινατζή", κάποιον μηχανικό "μπετατζή" κτλ.

Για το αν στους διαγωνισμούς για θέσεις καθηγητών Πληροφορικής υπάρχει έλλειψη πτυχιούχων, δες στο site του ΑΣΕΠ πότε ήταν η τελευταία φορά που προκηρύχθηκαν αντίστοιχες θέσεις και πόσες (νομίζω πρόπερσι, μόλις 15-20).

Η ελεύθερη αγορά σημαίνει ελεύθερος καθορισμός τιμών, όχι αξιολόγηση της επάρκειας κάποιου αφού έχει πάρει στο λαιμό του μια ολόκληρη επιχείρηση (λογιστικά προγράμματα) ή ακόμα και ανθρώπινες ζωές (ιατρικά προγράμματα). Ούτε τα "ελευθέρια επαγγέλματα" είναι συνώνυμα με τα επαγγέλματα "ελευθερίων ηθών". Όσοι υποστηρίζουν το αντίθετο είναι είτε εκ του πονηρού (προσωπική ανεπάρκεια προσόντων) είτε δεν έχουν δουλέψει ποτέ στην αγορά ως ιδιώτες επαγγελματίες.

Τέλος, αν θεωρείς ότι οι επικοινωνίες και οι ψηφιακές τεχνολογίες είναι πολυτέλεια και όχι κάτι τόσο κρίσιμο όσο το επάγγελμα ενός γιατρού ή ενός δικηγόρου, σκέψου το την επόμενη φορά που θα κάνεις ανάληψη από ένα ΑΤΜ, όταν θα πετάς πάνω από ένα αεροδρόμιο, όταν πας το αυτοκίνητο για service, όταν ξέρεις ότι μπορείς ανά πάσα στιγμή να καλέσεις την πυροσβεστική ή ασθενοφόρο από το κινητό σου.

*** "History's Worst Software Bugs" (Wired.com)

>>> "...Στα "History's Worst Software Bugs" δουλευαν "μη πιστοποιημενοι" προγραμματιστες?..."

Τα περισσότερα από τα περιστατικά που αναφέρει (υπάρχουν χιλιάδες ακόμα) αφορούν σε εποχές όπου οι κατεξοχήν αρμόδιοι των προγραμμάτων ήταν άνθρωποι που δεν είχαν βασικές σπουδές Πληροφορικής ή ούτε καν συστηματική εκπαίδευση στον προγραμματισμό, απλούστατα γιατί μέχρι και τα μέσα του '80 δεν υπήρχε αυτή η δυνατότητα για στελέχη κάποιας ηλικίας (όταν δηλαδή σπούδαζαν, 1-2 δεκαετίες πριν). Επίσης δεν υπήρχε η αντίστοιχη εμπειρία και τεχνογνωσία που υπάρχει σήμερα.

Αυτές ακριβώς οι ελλείψεις οδήγησαν στη θεσμοθέτηση της Πληροφορικής ως ανεξάρτητης επιστήμης, η οποία σχετίζεται σε κάποιες περιπτώσεις με τη Φυσική (ηλεκτρονικά, επικοινωνίες) και εκφράζεται σε θεωρητικό επίπεδο μέσω των μαθηματικών. Αυτός είναι και ο λόγος πα ανέφερα τη συγκεκριμένη ενδεικτική λίστα. Σήμερα, κλάδοι της σχετίζονται και με άλλους τομείς, όπως τη γνωσιακή επιστήμη (νευροφυσιολογία, ΤΝΔ), κοινωνιολογία (agent AI), ιατρική (medical diagnosis), τοπογραφία (GIS), κτλ. Ακόμα και έτσι, η εμπειρία μας στην Πληροφορική είναι μικρή, μόλις 3 δεκαετίες στην ουσία, σε σύγκριση με ολόκληρους αιώνες σε άλλες θετικές επιστήμες, γι' αυτό και εξακολουθούν να γίνονται λάθη.

Να σημειώσω μόνο ότι στα τελευταία δύο "ατυχήματα" που αναφέρει η λίστα (Ariadne-5 και στο NCI) το κόστος ενός απλού program bug μεταφράζεται σε ζημιές δις και σε ανθρώπινες ζωές. Για την αποφυγή ακριβώς τέτοιων καταστάσεων υπάρχουν εδώ και πολλά χρόνια πρότυπα ελέγχου ποιότητας τύπου ISO (αντίστοιχα με αυτά των οικοδομών, τροφίμων, κτλ) για την επόνηση μελετών και ανάπτυξη έργων Πληροφορικής. Προφανώς αυτά δεν τα γνωρίζει ένας "κομπιουτεράς" απόφοιτος ΙΕΚ, σίγουρα όχι κάποιος που έχει μια απλή πιστοποίηση χρήσης Η/Υ τύπου ECDL ή είναι αυτοδίδακτος web developer.

Ευτυχώς που στην Ελλάδα δεν έχουμε ακόμα σοβαρή αγορά ανάπτυξης εγχώριου s/w γιατί με τέτοια ασχετοσύνη και λαμογιά που υπάρχει στην αγορά δεν θα δούλευαν ούετ τα στοιχειώδη.

>>> "...Μια σημαντικη διαφορα του να φτιαχνεις software με το να χτιζεις πολυκατοικια η να λυνεις ενα ιατρικο προβλημα: Το software μπορει να τεσταριστει πριν τεθει σε λειτουργια. Αν καλυπτει τις προδιαγραφες και λειτουργει οπως πρεπει who gives a s..t αν το εφτιαξε ο Peter Norvig η ο δεκαχρονος ανηψιος μου. Ο γιατρος απο την αλλη δεν μπορει να τεσταρει μια ιατρικη αγωγη, ομοιως ο πολ. μηχανικος δεν μπορει να προκαλεσει τεχνητο σεισμο για να δει αν θα αντεξει το κτιριο του...."

Αυτή η λογική ίσχυε μέχρι τις αρχές του '90, έκτοτε ανακαλύψαμε ότι τα συστήματα έγιναν πολύ πιο πολύπλοκα από το να κοιτάζουμε δουλεύει - δεν δουλεύει (ακόμα και αυτό είναι δύσκολο). Ο Έλληνας επιστήμονας Σήφης Σηφάκης που πέρυσι τιμήθηκε με την παγκόσμια διάκριση του βραβείου Turing ασχολείται ακριβώς με αυτό, δηλαδή τη δυνατότητα ελέγχου τέτοιων συστημάτων (complex systems). Πέρα από αυτά, στις βασικές απαιτήσεις (ISO) ενός λογισμικού είναι η επεκτασιμότητα, η ευστάθεια, η ευχρηστία και ένα σωρό άλλα πράγματα πέρα από αυτό που αναφέρεις (ακρίβεια εξόδου). Από το πόσο καλύπτει ή όχι αυτές τις απαιτήσεις εξαρτάται, όχι μόνο αν δουλεύει τώρα, αλλά αν θα δουλεύει μετά από 10 μήνες ή 10 χρόνια, ή πόσο εύκολο είναι να τροποποιηθεί στο μέλλον με ασφάλεια.

Αυτή η διαδικασία ακολουθείται και στην θέσπιση κανόνων π.χ. για αντισεισμική προστασία των κτιρίων. Ο μηχανικός δεν "δοκιμάζει" αυτό που κατασκευάζει γιατί απλούστατα το έχει κάνει κάποιος άλλος για αυτόν σε κάποιο εργαστήριο ή μελετώντας κτήρια που κατέρρευσαν. Όλες οι θετικές επιστήμες και η Ιατρική βασίζονται σε αυτή την αρχή (παρατήρηση-θεωρία-πείραμα-επικύρωση), με εξαίρεση τα μαθηματικά και τη θεωρητική Φυσική όπου το "πείραμα" πολλές φορές αντικαθίσταται με τη μαθηματική απόδειξη.

>>> "...καμμια πιστοποιηση δεν εξασφαλιζει bug free software....Λες να το εκανε αν ειχε πιστοποιηση απ'το επιμελητηριο του?..."

Συμφωνώ με αυτό που λες, δεν υπάρχει τρόπος να έχεις 100% certified bug-free software. Άλλωστε, και οι πολυκατοικίες που πέσανε πριν μερικά χρόνια και η Ρικομέξ είχαν "υπογραφή" μηχανικών του ΤΕΕ. Η ύπαρξη όμως ενός θεσμικά κατοχυρωμένου επαγγέλματος, συνήθως μέσω επιμελητηρίου ή έστω ενός μητρώου, θα εξασφάλιζε εν μέρει ότι δεν θα μπορούσε κάποιος εντελώς ανεπαρκής (σύμφωνα με τις σπουδές) να πάρει στο λαιμό του όλο το project από μια δική του πατάτα, εφόσον φυσικά κάνει σωστά τη δουλειά που ξέρει να κάνει. Ο σωστός αναλυτής s/w τι και πως πρέπει να εφαρμόσει αντίστοιχα πρότυπα ποιότητας ISO ή CMM ή κάτι ανάλογο, ώστε όλοι οι έλεγχοι εισόδου-εξόδου να είναι πλήρεις και αξιόπιστοι.

Αυτά είναι απίθανα πράγματα για κάποιον σωστό επαγγελματία στον κλάδο της Πληροφορικής. Είναι σαν να λέμε ότι κάποιος αρχιτέκτονας σχεδίασε έναν ουρανοξύστη και ξέχασε να βάλει σκάλες ή ασανσέρ. Δυστυχώς ο κόσμος έχει συνηθίσει στην ιδέα ότι το s/w είναι κατά κανόνα αναξιόπιστο (κυρίως λόγω επαφής με τα Windows), οπότε ένα bug πάνω ή κάτω δεν έγινε και τίποτα. Πατάμε το restart και όλα επανέρχονται μια χαρά.

Η πραγματικές δυσκολίες στις οποίες αναφέρομαι είναι όταν έχουμε να κάνουμε με έλεγχο άλλων πραγμάτων λιγότερο προφανών, που δεν έχουν να κάνουν με είσοδο-έξοδο, όπως για παράδειγμα η ευστάθεια ή η αντιμετώπιση αστοχίας σε υποσυστήματα. Πριν μερικούς μήνες ο διεθνής διαστημικός σταθμός (ISS) είχε ένα από τα σοβαρότερα ατυχήματα, πάλι λόγω s/w: ένας main controller "μετέφρασε" λανθασμένα τα δεδομένα από έναν βραχυκυκλωμένο sensor. Αυτά είναι τα πραγματικά μαθήματα στο s/w design, παρά μεμονωμένες αβλεψίες σαν και αυτή που αναφέρεις.

>>> "Έχεις απόλυτο δίκαιο για την κατοχύρωση των δικαιωμάτων σας όχι γιατί είναι αναγκαίο αλλά γιατί πρέπει επιβιώσετε απέναντι στους αρχιμαφιόζους του ΤΕΕ σε αντίθετη περίπτωση θα ήμουν και εγώ τελείως αντίθετος. Στην Ελλάδα δεν μπορείς να πηγαίνεις (δυστυχώς) με τον σταυρό στο χέρι γιατί θα σε φάνε ζωντανό."

Για το νόημα του επιμελητηρίου, δεν συμφωνώ ότι πρέπει να φτιαχτεί ένα νέο αντι-ΤΕΕ. Ο ρόλος των επιμελητηρίων και των επαγγελματικών φορέων είναι να διεκδικούν και να διαφυλάσσουν νόμιμα και δίκαια (για όλους) εργασιακά δικαιώματα, όχι να δημιουργούν κλειστά επαγγέλματα και ταρίφα στις αμοιβές. Το γιατί αυτό γίνεται στο ΤΕΕ, ας το δικαιολογήσει κάποιος που είναι μηχανικός, όχι εγώ.

>>> "...Όσο σημαντικό κι αν είναι το θέμα των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων πληροφορικής, άποτελεί μέγιστη αγένεια, αν όχι τρανταχτή περίπτωση "τυρανίας της πλειοψηφίας", το να συζητιέται το αίτημα μιας μικρής αριθμητικά ομάδας η οποία έχει ζητήσει για δεύτερη φορά τη συνδρομή της ομάδας της g700, και να έρχεται μία άλλη πιο πολυπληθής και ισχυρή ομάδα και να το υποβαθμίζει προτάσσοντας το δικό της με τη δικαιολογία ότι "εντάξει συμφωνούμε μεν, αλλά το δικό μας είναι πιο σημαντικό θέμα λογω απλής αριθμητικής υπεροχής και συνεπώς αυτό πρέπει να συζητήσουμε τώρα..."

>>> "...Ωστόσο ξεκαθαρίζουμε από τώρα ότι είμαστε αλλεργικοί απέναντι στη δημιουργία βαριών θεσμικών σχημάτων τύπου επιμελητηρίου ΤΕΕ...Είναι άλλο θέμα η ασφάλεια, η πιστοποίηση, τα επαγγελματικά δικαιώματα και μια σειρά άλλα ζητήματα και άλλο η δημιουργία κλειστών αγορών με κεντρικό ρυθμιστή την εκάστοτε επαγγελματική ένωση..."

Σέβομαι την προσωπική σου άποψη, αλλά διαφωνώ κάθετα. Τι θα πει "τυραννική πλειοψηφία"; Η έχουμε δημοκρατία ή δεν έχουμε. Υπάρχουν ένα σωρό άλλα προβλήματα στον τόπο μας που είναι ακόμα πιο σημαντικά από αυτό που αναφέρω (επαγγελματικά δικαιώματα του κλάδου των Πληροφορικών), οπότε και πάλι κατά τη γνώμη μου εκείνα είναι που πρέπει να έχουν προτεραιότητα. Πολλοί θα ήθελαν π.χ. μια ειδική κλαδική σύμβαση εργασίας για τους Πληροφορικούς με κατάλληλες προβλέψεις για ασφάλιση, επιδόματα, ασφάλεια στο χώρο εργασίας, κτλ. Αν όμως είναι να υπάρξει μια καλύτερη γενική συλλογική σύμβαση για όλους τους κλάδους, έστω και αν αυτό "ρίχνει" ελαφρώς κάποια από τα παραπάνω επιδόματα, σαφώς η δεύτερη αυτό περίπτωση έχει προτεραιότητα γιατί αφορά πολύ μεγαλύτερο ποσοστό του κοινωνικού συνόλου. Με άλλα λόγια, είναι καλύτερο τα 700 ευρώ να γίνουν 800 ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ, παρά να γίνουν 1000 μόνο για λίγους (έστω και αν τα δικαιούνται απόλυτα). Τουλάχιστον αυτό είναι η άποψή μου.

Το ξαναλέω για να μην υπάρξει παρεξήγηση. Τα φαινόμενα κλειστών επαγγελμάτων ή κλαδικής "ταρίφας" δεν αφορούν κανένα λογικό άνθρωπο, παρά μόνο την παρούσα μορφή του ΤΕΕ. Ο επαγγελματικός φορέας διεκδικεί νόμιμα εργασιακά δικαιώματα και θέτει πρότυπα ποιότητας, δεν κάνει τον νταβατζή σε κανέναν και για κανέναν.

>>> "Anything which uses science as part of its name isn't: political science, creation science, computer science" (Hal Abelson)

Πλάκα κάνεις έτσι;...

"...Computer Science is not about computers in the same way that Physics is not about particle accelerators and Biology is not really about microscopes and petri dishes..." (Hal Abelson)

Μάλλον δεν κατάλαβες τι λέει, εκτός αν βάζεις στο ίδιο context το "Computer Science" με το "Science Fiction" ή ταυτίζεις την Πληροφορική με τους Η/Υ (στενόμυαλη νοοτροπία '60).

>>> "Γιά να δούμε, όμως, ΓΙΑΤΙ το λέει αυτό ο κ. Abelson. Mας λέει, λοιπόν, ότι υπάρχουν ΔΥΟ είδη γνώσης. DECLARATIVE (ΔΙΑΔΗΛΩΜΕΝΗ) KNOWLEDGE και ΙΜPERATIVE (ΠΡΟΣΤΑΚΤΙΚΗ) KNOWLEDGE..."

Declarative Knowledge = Δεδηλωμένη Γνώση *(όχι "Διαδηλωμένη", με πανώ και συνθήματα κτλ)

Επίσης Imperative Knowledge τύπου "ερώτησης" δεν αποτελεί γνώση αλλά μαθηματικό φορμαλισμό. Η Πραγματική "αφαιρετική" γνώση οργανώνεται λογικά (ως μαθηματική πρόταση) μέσω Predicate/Propositional Logic (π.χ. sqrt(x)=y : y*y=x)

Αν λάβουμε τα λεγόμενα του Hal Abelson ως "κανόνα", τότε οτιδήποτε ξεκινά ως σκέψη από την ανθρώπινη εμπειρία/γνώση (δηλαδή όχι ως μαθηματικό θεώρημα ή αξίωμα) είναι κατ' ανάγκη "εκτίμηση", ανεξαρτήτως αποτελέσματος ή διαδικασίας απόδειξης, οπότε δεν υπάρχουν θετικές επιστήμες (!). Κάτι τέτοια λένε οι Αμερικάνοι στα παιδιά του Δημοτικού και σήμερα το 30% από αυτά πιστεύει ότι ο άνθρωπος δημιουργήθηκε από λάσπη στον παράδεισο και δεν έχει καμία σχέση με την εξέλιξη και τη φυσική επιλογή.

>> "...Που λες καλέ μου άνθρωπε, το ρήμα διαδηλώνω έχει δυό έννοιες..."

Μάλλον δεν τα ξέρεις καλά. Η ετυμολογία της λέξης είναι η ίδια, δηλαδή το "κάνω ευρέως γνωστή μια άποψη". Αυτό είναι και το νόημα της διαδήλωσης στο δρόμο. Το "declare" στα αγγλικά σημαίνει "δηλώνω" με την μαθηματική έννοια, δηλαδή του "θέτω" ή "ορίζω". Έτσι ακριβώς χρησιμοποιείται (ελληνικά/αγγλικά) στο λογικό προγραμματισμό, ο οποίος ασχολείται κατ' εξοχήν με declarative knowledge. Πουθενά δεν υπάρχει εκεί "καθολική, ευρέως γνωστή" γνώση (δια-δηλωμένη).

>>> "...Mα ΑΥΤΟ ακριβώς λέει ο άνθρωπος. Precisely that!..."

Κάθε άλλο. Μαθηματικός φορμαλισμός είναι οτιδήποτε διατυπώνεται μαθηματικώς, δηλαδή με "αντικειμενικό" τρόπο και επιπλέον μπορεί εν γένει να αποδειχθεί (ως θεώρημα/πρόταση). Άρα, ο ορισμός που αναφέρω είναι εν γένει μαθηματικός και σηκώνει απόδειξη, άρα δεν έχει καμία σχέση με την αρχική υποκειμενική εκτίμηση "στο περίπου". Ο άνθρωπος λέει ακριβώς το αντίθετο, δηλαδή αναφέρεται μόνο στο στάδιο "περίπου", όχι σε αυτό που ακολουθεί μετά (θεώρημα που αποδεικνύεται).

>>> "...AYTO που θέλει να πει ο εξαίρετος αυτός δάσκαλος δεν είναι τίποτα άλλο παρά η πάγια Αρχαιο-Ελληνική θέση.......ΟΝΟΜΑΣΑΝ, κατ' οικονομίαν, APPLIED SCIENCES - ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ...."

Εντελώς λανθασμένη και ξεπερασμένη άποψη εδώ και αιώνες, δεδομένου ότι στην Αρχαία Ελλάδα υπήρχε ελάχιστη θεωρητική και αποδεδειγμένη γνώση σε πολλά. Έκτοτε ο άνθρωπος ανακάλυψε ότι υπάρχουν νόμοι (γνώση) που δεν έχουν καμία "φυσική" σημασία αλλά εντούτοις υφίστανται, περιγράφονται μαθηματικώς (αλλά δεν είναι μόνο αυτό) και αποδεικνύονται πειραματικά (γενικά δοκιμή, όχι πείραμα Φυσικής). Όλες οι θετικές επιστήμες συνδέονται ως ένα βαθμό, αλλά σήμερα υπάρχουν με δικό τους αμιγώς θεωρητικό υπόβαθρο. Αυτό που βλέπει ο μη-ειδικός του τομέα είναι η εφαρμογή, άρα συμπεραίνει ότι δεν υπάρχει τίποτα παραπάνω από το "εφαρμοσμένο" κομμάτι. Ναι, υπάρχουν οι Applied Sciences όπως τις ονομάζουν στο εξωτερικό, ΟΧΙ δεν αναφέρονται σε Πληροφορική, Χημεία, Βιολογία, κτλ, αλλά σε συγκεκριμένες τεχνολογίες ή τομείς κατασκευών (αν και συχνά προαπαιτούν ως ένα βαθμό την αντίστοιχη θεωρητική γνώση, βλέπε μηχανικούς). Άρα, η διάκριση των Μαθηματικών και της Φυσικής ΜΟΝΟ ως θετικές επιστήμες είναι άποψη της περασμένης χιλιετίας. Αν αμφιβάλλεις, διάβασε τι λέει η Φιλοσοφία της Επιστήμης και η Επιστημιολογία (δεν αναφέρονται μόνο στις θετικές επιστήμες).

>>> "...Η παρατήρησή σου αυτή είναι σωστή, αλλά ισχύει μόνο στην ΖΩΝΗ της ΒΙΒΛΟΥ...ΑΛΛΑ δεν βρίσκω πώς ΣΥΝΔΕΕΤΑΙ με τις θέσεις του Abelson...επιστήμη είναι κάθε οργανωμένη, συστηματική, σε βάθος και εύρος γνώση με ΚΑΘΟΛΙΚΟΤΗΤΑ και ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΤΗΤΑ αποδοχής...Υπ' αυτην την έννοια, λοιπόν, και αυτό εννοούσε ο άνθρωπος, η Πληροφορική είναι ΕΦΑΡΜΟΓΗ της ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ, όχι επιστήμη per se...."

Όσα αναφέρεις παραπάνω είναι από μόνα τους μια αντίφαση, εκτός αν πράγματι δεν γνωρίζεις το πολύ μεγάλο κομμάτι της Πληροφορικής που καλύπτει αυτό που αναφέρεις περί "καθολικότητα γνώσης" και "παγκοσμιότητα αποδοχής" (μιλάω για θεωρία πληροφορίας, επικοινωνίες, σήμα, πολυπλοκότητα, συστήματα, αλγορίθμους, κτλ). Όσο αποδεκτά είναι τα Μαθηματικά ως αυτόνομη θεωρητική γνώση, άλλο τόσο είναι και η Θεωρητική Πληροφορική, με τα δικά της "μαθηματικά", νόμους και όλα τα σχετικά. Αν δεν έχεις όρεξη να ψάξεις τι ακριβώς εννοώ, απλά προσπάθησε να προσδιορίσεις από μόνο σου ΠΟΙΑ είναι ακριβώς η επιστήμη της οποίας υποτίθεται πως η Πληροφορική είναι η "εφαρμογή" της (απλά δεν υπάρχει τέτοια => είναι αυτόνομη γνώση/επιστήμη). Μη βιαστείς να πεις Μαθηματικά (αλγόριθμοι/προγράμματα) ή Φυσική (ηλεκτρονικά/επικοινωνίες), γιατί αυτά καλύπτουν μόλις 3-4 μαθήματα στα 4 χρόνια σπουδών ενός πτυχιούχου Πληροφορικής, για να μην αναφέρω τι υπάρχει μετά (MSc/PhD).

Δεν έχω καμία αντιδικία με οποιονδήποτε μηχανικό, φυσικό, δικηγόρο, γιατρό, μουσικό, κουλουρτζή. Όλων η δουλειά είναι εξίσου σημαντική σε μια οργανωμένη κοινωνία. Το πρόβλημα είναι ότι οι διάφορες στρεβλές (λόγω συγκυριών) απόψεις περί της Πληροφορικής γενικά έχει οδηγήσει στο να θεωρείται μη-επιστήμη, τεχνική, περίπου εμπειρική, άρα και χωρίς ιδιαίτερη σημασία ή ανάγκη θεσμοθέτησης (κριτήρια ποιότητας & αξιολόγησης, όχι αμοιβών) δεν υφίσταται. Αυτό δηλαδή που ισχύει σήμερα στην Ελλάδα.

>>> "...Δηλαδή harris, τι προτεινεις? να απαιτειται "αδεια ασκησεως πληροφορικου επαγελματος" (sic) για να μπορεις να σχεδιασεις μια σελιδα η να γραψεις ενα προγραμμα για καποιον πελατη? Η ποιοτητα της δουλειας θα κριθει απο το αποτελεσμα, οχι απο την οποια αδεια εχεις η δεν εχεις και τελικα θα σε κρινει η αγορα που ειναι η μονη αρμοδια να αποφανθει..."

Όταν πρόκειται για απλά websites ή για εφαρμογές της πλάκας, συμφωνώ πως έτσι πρέπει να είναι. Όταν όμως πρόκειται για λογιστική εφαρμογή, με ένα bug μπορεί να πάρεις στο λαιμό σου κάποιον και να πληρώσει πρόστιμο στην Εφορία. Όταν πρόκειται για τραπεζική εφαρμογή, ένα κακοσχεδιασμένο σύστημα μπορεί να προκαλέσει γενική κατάρρευση και απώλειες εκατομμυρίων. Σε ιατρικές εφαρμογές (αντικείμενό μου), ένα κακό λογισμικό μπορεί να σημαίνει κακή διάγνωση ή κακή λειτουργία κάποιου μηχανήματος. Στα αυτοκίνητα, ένα κακό λογισμικό στο ABS ή στους αερόσακους κοστίζει ζωές. Οι νόμοι της αγοράς είναι για να αυτο-ρυθμίζουν τις τιμές, όχι για να ελέγχουν την ποιότητα προϊόντων εκ των υστέρων. Δυστυχώς ο κόσμος έχει εθιστεί στην ιδέα ότι λογισμικό είναι μόνο Windows/Office και γενικά δεν είναι και τόσο κακό που και που να κολλάει το σύμπαν και να χρειάζεται reset. Εγώ λέω ευτυχώς που στην Ελλάδα ακόμα ΔΕΝ έχουμε εγχώρια αγορά s/w σε τέτοιους τομείς, γιατί με την τσαπατσουλιά και την αδιαφορία που μας διακρίνει ως λαό θα είχαμε τραγικές καταστάσεις.

Για το ΤΕΕ:
Αυτό που έγραψε ο xanoum mpourek για την αντίδραση του ΤΕΕ στην απόφαση του ΣΑΠΕ τα λέει όλα. Όσοι είναι στο χώρο των Πληροφορικών γνωρίζουν τι εννοώ, οι υπόλοιποι να είστε ευτυχείς που δεν είστε αναγκασμένοι να κάνετε μάθημα σε Γυμνάσιο ή Λύκειο δίπλα σε "συνάδελφο" Θεολόγο, Γυμναστή, κτλ, που κάποια στιγμή διορίστηκε ως καθηγητής Πληροφορικής.

Για το επίπεδο των ελληνικών ΑΕΙ/ΤΕΙ:
Όσα αναφέρει ο ventriloquist είναι επίσης σωστά, η τακτική της ίδρυσης ΑΕΙ/ΤΕΙ τα προηγούμενα χρόνια παντού για να ζήσει η επαρχία από τους "μετανάστες" φοιτητές έχει οδηγήσει σήμερα στην κατάσταση 7 στα 10 ιδρύματα να παλεύουν να ζήσουν (πόσο μάλλον να παράγουν έργο και έρευνα). Ακόμα και σήμερα, πολλά από τα λειτουργικά τους πάγια έξοδα πληρώνονται από ευρωπαϊκά κονδύλια που υποτίθεται πάνε σε έρευνα. Δυστυχώς, το μόνο που μπορούν να κάνουν προς το παρόν είναι να παράγουν μερικούς ακόμα ταλαίπωρους πτυχιούχους με απίθανες ειδικότητες (ΤΕΙ). Η αναφορά μου για το σχετικά καλό επίπεδο των ΑΕΙ/ΤΕΙ προφανώς αφορά στα υπόλοιπα 3 στα 10.

Η πλάκα είναι ότι το ΥΠΕΠΘ, το οποίο εδώ και χρόνια καλλιεργεί συνειδητά αυτή τη μίζερη φιλοσοφία απαξίωσης των ελληνικών ΑΕΙ/ΤΕΙ, θα βρεθεί στον τοίχο όταν από του χρόνου όλα τα μεγάλα Πανεπιστήμια θα έχουν καταθέσει τις αξιολογήσεις (οικονομική και επιστημονική), για τι οποίες τόσο έχουν κατηγορηθεί. Να δούμε τότε τι θα λένε.

Για τις δυνατότητες και τις ευκαιρίες των Πληροφορικών:
Η άποψη ότι ο κλάδος έχει ζήτηση πτυχιούχων και ότι δεν εξαρτάται κανένας από κάποιον κακό εργοδότη δυστυχώς έχει οδηγήσει σε τρομακτικές στρεβλώσεις στο επάγγελμα. Υπάρχουν μέχρι και αστρολόγοι που δηλώνουν web designers, προφανώς κοροϊδεύοντας τον κόσμο (σχέση κόστους/ποιότητας δουλειάς), ακριβώς γιατί δεν υπάρχουν κανόνες και στάνταρ. Να θυμίσω τις περιπέτειες του TAXISnet, την κατάσταση των ελληνικών ISPs (συνδέσεις ADSL), την αδυναμία αντιμετώπισης σημαντικών υποθέσεων σε τομείς υψηλής τεχνολογίας (υποκλοπές Vodafone, αναφορά ΟΤΕ για "τρύπια" υποδομή ασφάλειας, κτλ), την απίστευτη υπερτιμολόγηση έργων Πληροφορικής (1 εκατ. ευρώ για website Δήμου Αθηναίων) και πολλά άλλα.

Για τα "κλειστά" επαγγέλματα και τις ελάχιστες αμοιβές:
"Κλειστό" είναι κάποιο επάγγελμα που έχει περιορισμένες άδειες εργασίας. Ένας πτυχιούχος Ιατρικής ή Μηχανικός κτλ, εφόσον πάρει την άδεια ασκήσεως επαγγέλματος (δηλαδή όλοι), κανείς δεν του απαγορεύει να δουλέψει και να χρεώνει όσο θέλει. Η ελάχιστη αμοιβή των μηχανικών θεσπίστηκε κυρίως για φορολογικούς λόγους, προφανώς δεν έχει κανένα νόημα και καμία σχέση με το ποιος έχει δικαίωμα μελέτης/υπογραφής. Πάντως, ο Νόμος πρέπει να προβλέπει ποιος έχει τα προσόντα να κάνει την αντίστοιχη μελέτη (ανεξαρτήτως αμοιβής).

Προφανώς ένας μηχανικός της πλάκας μπορεί να πάρει στο λαιμό του ολόκληρη οικογένεια σε κάποια "παράγκα" σε ένα δυνατό σεισμό. Το ίδιο και ακόμα περισσότερο ισχύει για τους γιατρούς, ελπίζω σύντομα και σε ορισμένα θέματα έργων Πληροφορικής (βάσει κόστους, κρισιμότητας, επικινδυνότητας). Προς το παρόν, για τα έργα Πληροφορικής υπάρχει πρόβλεψη μόνο για δικτυακή και τηλεπικοινωνιακή υποδομή (μηχανικοί ΤΕΕ), για όλα τα υπόλοιπα δεν προβλέπεται Τ-Ι-Π-Ο-Τ-Α. Ούτε καν ποιος θα ελέγξει την εγκυρότητα έργων όπως η μηχανογράφηση των νοσοκομείων, του ΙΚΑ, το νέο TAXISnet και πολλά πολλά ακόμα.

Για ΥΠΕΧΩΔΕ, το ΥΠΕΠΘ και την αναγνώριση ξένων πτυχίων:
Τα μητρώα του ΥΠΕΧΩΔΕ ή ακόμα και αυτά που τηρεί η ΚτΠ Α.Ε. για να συγκαλεί υποτίθεται επιτροπές "εμπειρογνωμόνων" για την αξιολόγηση προτάσεων/προσφορών έργων, δεν σημαίνουν τίποτα για εμάς τη στιγμή που δεν έχει οριστεί πουθενά και από κανέναν ποιος έχει δικαίωμα να κάνει τι στον κλάδο μας. Δεν εννοώ κρατική "πιστοποίηση" αλλά θεσμοθέτηση του ποιος θεωρείται επιστήμονας Πληροφορικής και ποιος όχι - ισχύει και προς τα δύο σκέλη, δηλαδή και ως προς το "επιστήμονας" (επάρκεια/βαθμίδα σπουδών) και ως προς το "Πληροφορικός" (αντικείμενο).

Από τη στιγμή που ούτε στο e-TEE ούτε στα Μητρώα του ΥΠΕΧΩΔΕ ούτε πουθενά αλλού δεν διευκρινίζεται αυτό, οτιδήποτε γίνει εκτός πλαισίου ενός ενιαίου ΕΘΕΕΠ, δηλαδή με κατά περίπτωση προβλέψεις για το ποιος έχει δικαίωμα εγγραφής σε κάθε μεμονωμένη λίστα "εμπειρογνωμόνων", το πρόβλημα θα γίνει δυσμενέστερο και θα διαιωνιστεί - αυτό ακριβώς συμβαίνει στο ΤΕΕ με κάποιες κατηγορίες μηχανικών, λόγω μη ισότιμης αντιμετώπισης των εγγεγραμμένων μελών του σε ότι αφορά τα αντίστοιχα επαγγελματικά τους δικαιώματα.

Από τη στιγμή που το ΥΠΕΠΘ έχει σκοπό από το Νοέμβριο και εντός του 2009 να κλείσει οριστικά το θέμα της αναγνώρισης των επαγγελματικών δικαιωμάτων των πτυχίων από κολέγια και ξένα Πανεπιστήμια, είναι αναγκασμένο πλέον να πει *ΤΙ* ακριβώς θα αναγνωρίσει: δεν αρκεί να δώσει απλά δικαίωμα συμμετοχής σε διαγωνισμούς Δημοσίου σε αυτούς τους πτυχιούχους, θα πρέπει να καλύψει πολύ περισσότερα θέματα που αφορούν την "ελεύθερη αγορά" (εκτός έργων Δημοσίου), μια και από εκεί προέρχεται και εκεί καταλήγει πλέον το 90% των πτυχιούχων αυτών στη χώρα μας (ξένα+ελληνικά πτυχία). Εκεί ακριβώς μπορεί να οριστεί ένα πλαίσιο, μέσω της ίδρυσης του ΕΘΕΕΠ και "πετώντας τη μπάλα" εκεί, δηλαδή λέγοντας ότι εκεί θα καθοριστεί επακριβώς ποιοι έχουν δικαίωμα εγγραφής και ποιοι όχι.

Το ΥΠΕΠΘ νομίζω προτιμά να λύσει πρόχειρα το τυπικό θέμα της αναγνώρισης των ξένων πτυχίων άμεσα (λόγω πιέσεων από την ΕΕ), αλλά το ουσιαστικό πρόβλημα προτιμά να το αντιμετωπίσει αργότερα, κατά προτίμηση με ευθύνη κάποιου άλλου συναρμόδιου φορέα (ΥΠΕΧΩΔΕ, ΥΠΑΝ, κτλ). Η άμεση λύση μέσω επιμέρους μητρώων μελετωτών/εμπειρογνωμόνων πάλι δεν προσφέρει άμεση λύση από μόνο του, μια και εκεί ο καθένας προβάλλει τα δικά του κριτήρια (ΤΕΕ, ΥΠΕΧΩΔΕ, ΚτΠ, ...) με αποτέλεσμα να μην υπάρχει ουσιαστικός κοινός παρονομαστής συνεργασίας - κάτι που δυσκολεύει πολύ τη διαχείριση έργων Δημοσίων, την απορρόφηση κονδυλίων, κτλ (χρονοβόροι διαγωνισμοί, αδυναμία αξιολόγησης, τρομακτικές υπερτιμολογήσεις).

Τα παραπάνω δεν θα λυθούν άμεσα μόνο με την ίδρυση του ΕΘΕΕΠ, αλλά ακριβώς η ίδρυσή του θα αναγκάσει όλους να σκύψουν πάνω από το πραγματικό πρόβλημα του κλάδου μας, δηλαδή την πλήρη ανυπαρξία κανόνων, αξιολογήσεων, ελέγχων επάρκειας, αυστηρών διαδικασιών και γενικά σωστής επαγγελματικής πρακτικής και επιστημονικής δεοντολογίας. Οι περισσότεροι πιστεύουν ακόμα ότι η Πληροφορική δεν είναι τίποτα άλλο από κάποιον κατσαβιδάκια που ξέρει να στήνει ένα networking rack ή κάποιον που φτιάχνει μια όμορφη σελίδα web.

Δυστυχώς η κατάσταση στη χώρα μας μου θυμίζει όταν στις αρχές του 19ου αιώνα άρχισαν να κατασκευάζονται τα πρώτα αεροπλάνα, από πολύ καλούς μηχανικούς αλλά ερασιτέχνες πιλότους. Όσο ο πιλότος πετούσε με δική του ευθύνη και δεν κουβαλούσε κανέναν άλλο μαζί του, δεν υπήρχε κανένα πρόβλημα. Όταν τα αεροπλάνα έγιναν αρκετά μεγάλα και αποδοτικά ώστε να μεταφέρουν και άλλους επιβάτες, δημιουργήθηκε αυτόματα η ανάγκη ελέγχου κατά πόσο ο πιλότος είναι καλός και αν μπορούσαν αν τον εμπιστευτούν για να μεταφέρει κόσμο. Τότε αρχίσανε να δημιουργούνται μητρώα, να γίνονται συστηματικοί έλεγχοι ασφάλειας, να αξιολογείται η πτητική ικανότητα των πιλότων και όλα τα σχετικά. Σήμερα για να γίνει κανείς επαγγελματίας πιλότος χρειάζονται σπουδές πανεπιστημιακού επιπέδου, *κρατικές* εξετάσεις για άδεια πτήσεως και τακτικές ιατρικές εξετάσεις. Φυσικά, μπορεί και πάλι όποιος θέλει να πάρει χωρίς άδεια ένα αιωρόπτερο και να πετάξει, αλλά σίγουρα καμία αεροπορική εταιρία δεν θα του εμπιστευτεί ένα A300 ή ένα 747. Αυτή, κατά τη γνώμη μου, είναι η διαφορά μεταξύ ενός μη θεσμοθετημένου και ενός θεσμοθετημένου επαγγέλματος. Αν πείσουμε τον κόσμο ότι οι ΤΠΕ είναι πολύ πιο σημαντικές από χαρούμενα ανθρωπάκια που χοροπηδάνε στην οθόνη ενός PC, νομίζω τα υπόλοιπα είναι προφανή για όλους, ειδικούς και μη ειδικούς.

>>> "...Οι περισσότεροι νέοι Ελληνες, ανεξαρτήτως ΠΟΣΟΥ γνώσεων, είσαστε ΤΕΝΕΚΕΔΕΣ when it comes to abstarct thinking. Στην δε εργασία σας, λειτουργείτε ΜΟΝΙΜΩΣ ΜΗΧΑΝΙΚΑ και όχι ΜΟΝΟ δεν εισάγετε νεωτερισμούς, αλλά αρνείσθε να επιδίδεστε σε κριτική αντιμετώπιση του αντικειμένου σας..."

Άρα καλά κάνουν οι εργοδότες και τους (μας) πληρώνουν ψίχουλα; Η δουλειά 40+ ωρών εβδομαδιαίως είναι ένα τίποτα και ο μισθός είναι ελεημοσύνη για να μην πεθάνουμε από την πείνα; Μήπως αυτή ακριβώς είναι η φιλοσοφία που προωθείται ώστε σιγά-σιγά να καταργηθούν όλες οι συλλογικές συμβάσεις εργασίας, η κοινωνική ασφάλιση, κτλ;

Δυστυχώς μερικοί από εμάς έχουμε αφιερώσει δεκαετίες ολόκληρες σε σπουδές, όχι για να κάνουμε περιουσία ούτε γιατί μας αρέσει να παπαγαλίζουμε, αλλά γιατί έχουμε τρέλα με αυτό που κάνουμε. Γνωρίζοντας ότι ποτέ δεν θα μας πληρώσει ιδιώτης εργοδότης να αντίστοιχα χρήματα, ούτε φυσικά το κράτος που δεν μπορεί ούτε σκουπίδια να διαχειριστεί (πόσο μάλλον αναπτυξιακά "νεωτεριστικά" προγράμματα).

Η συμβουλή μου είναι ξεκολλάτε και ξυπνάτε. Όποιος θέλει να κάνει πρωτότυπη δουλειά και έχει όρεξη, μπορεί να το κάνει, αρκεί να το πάρει απόφαση ότι μάλλον δεν θα πληρωθεί παραπάνω για αυτό. Στα υγιή ελληνικά ΑΕΙ με πολλούς φοιτητές και καλούς καθηγητές γίνεται έρευνα με σημαντικό αντίκτυπο παγκοσμίως (για την ελληνική οικονομική κλίμακα), δηλαδή παράγουν επιστημονικό "νεωτερισμό". Αν κάποιος βρει έστω ένα από τα ιδιωτικά "πανεπιστήμια" που είναι στη χώρα μας σε αντίστοιχο επίπεδο ή έστω πρόθεση για αυτό, ας μου το πει να στείλω βιογραφικό.

Όσο για την αναγνώριση των επαγγελματικών δικαιωμάτων, ας βγούνε επιτέλους τα αντίστοιχα Π/Δ για αναγνώριση των δικαιωμάτων ελληνικών ΑΕΙ/ΤΕΙ και μετά βλέπουμε για τα ξένα πτυχία. Για όσους δεν το γνωρίζουν, οι πτυχιούχοι Πληροφορικής (όποω και πάρα πολλοί πτυχιούχοι ΤΕΙ) δεν έχουν ούτε καν επιμελητήριο, δηλαδή κλαδικό επαγγελματικό φορέα.

>>> "...Που πατε ρεεεεεεεεεεεεε πηρατε πτυχια απο ελληνικα αει και νομιζετε οτι πρεπει να σας λενε και επιστημονες. ελληνικο αει=ρουλετα..."

ΟΚ μεγάλε, ελπίζω να έβγαλες τα απωθημένα που σε βασανίζουν. Καλό βόλι μόλις μεγαλώσεις λίγο και αρχίσεις να ψάχνεις για πραγματική δουλειά...

>>> "...εχω δουλεια. ειμαι γελαδαρης...."


<<<<<<<<<<<<<<<<<


Τα παραπάνω αποτελούν σύνθεση από διάφορα comments και από τα δύο posts που ανέφερα, αλλά δεν έχει πειράξει τα λεγόμενα κανενός (ούτε τα δικά μου) και δεν αναφέρω ονόματα/usernames για ευνόητους λόγους. Εννοείται ότι οποιαδήποτε (νέα) σχόλια είναι καλοδεχούμενα, ειδικά από αυτούς των οποίων συμπεριέλαβα κάποια από τα λεγόμενά τους παραπάνω.
.

Δεν υπάρχουν σχόλια: